چرا در کسب‌وکارتان به نظارت تصویری نیاز دارید؟

دوربین مدار بسته

چرا در کسب‌وکارتان به نظارت تصویری نیاز دارید؟

موضوع نظارت تصویری یا نظارت توسط دوربین‌های مدار بسته، مخصوصا با توجه به اهمیت مسائل مربوط به حریم خصوصی بسیار بحث برانگیز است. در عین حال، اهمیت نظارت در کسب‌وکار را در جو اجتماعی کنونی نمی‌توان دست کم گرفت، زیرا در تضمین امنیت کلی دارایی‌ها و کارمندان‌تان نقشی اساسی دارد.

به عنوان یک کسب‌وکار، منطقی است که نگران سلامت فیزیکی کارمندان و دارایی‌های محل کارتان باشید، به خصوص اگر کسب‌وکارتان کوچک یا متوسط باشد.

امروزه، نظارت با سیستم‌های CCTV یا دوربین‌های مدار بسته، یکی از رایج‌ترین اشکال نظارت است. بیش از ۲۵ میلیون دوربین CCTV در سطح جهان فعال است و متخصصان معتقدند با به کارگیری اقدامات امنیتی مثل نظارت با CCTVها می‌توان طبق آمار تا ۶۷٪ از سرقت‌های رخ داده در کسب‌وکارها پیشگیری کرد!

نظارت تصویری در محل کار

کسب‌وکار چه شامل املاک تجاری مثل ساختمان‌های اداری باشد و چه فروشگاه‌های خرده فروشی، داشتن یک سیستم امنیتی یکپارچه در آن ضروری است. دوربین‌های مدار بسته به راحتی قابل نگهداری بوده و از دید عموم پنهان هستند و همچنین نسبت به سایر اقدامات امنیتی بسیار مقرون به صرفه‌ترند.

دوربین‌های CCTV را می‌توان در جای دلخواه نصب کرد و نیازی به تغییر زیرساخت موجود در ساختمان شما نیست. در حالی که سیستم‌های مدار بسته متعددی وجود دارد، چند نکته اصلی که هنگام انتخاب آنها باید در نظر داشته باشید عبارت‌اند از: وضوح و شفافیت تصویر، میزان پوشش، و مادون قرمز (برای امکان دید در شب).

همچنین، نکته مهم این است که اگرچه دوربین‌های CCTV در درجه اول برای نظارت تصویری و پیشگیری از دزدی و سایر فعالیت‌های مجرمانه طراحی شده‌اند، اما بصورت غیر مستقیم به بهبود کارآمدی و سطح بهره‌وری کارمندان شما نیز کمک می‌کنند.

در عین حال، در حالی که نصب سیستم‌های نظارت تصویری مزیت‌های زیادی دارد، قبل از نصب دوربین‌های مدار بسته باید قوانین مربوطه در کشورتان را هم در نظر داشته باشید. در حال حاضر، نقض حریم خصوصی یکی از نگرانی‌های اصلی است و هر گونه استفاده نادرست از این سیستم‌ها می‌تواند باعث درگیری قانونی یا حتی خراب شدن وجهه عمومی برند شما بشود. بنابراین، باید تمامی جنبه‌های نصب دوربین‌های CCTV از جمله قوانین مصوب کشور خود را در نظر داشته باشید.

۱۰ دلیل که چرا کسب و کار شما به دوربین‌های مدار بسته نیاز دارد؟

CCTV یا دوربین‌های مداربسته از فناوری پیشرفته و فرآیندهای خاصی استفاده می‌کنند تا کسب‌وکارها بتوانند با هزینه ناچیزی از دارایی‌های خود حفاظت کنند. نصب سیستم نظارت تصویری برای کسب‌وکارها مزایای زیادی دارد که در ادامه به ۱۰ مورد از آنها اشاره می‌کنیم.

۱. پیشگیری و کاهش احتمال دزدی

با نصب دوربین‌های CCTV‌ در نقاط استراتژیک فضای عملیاتی کسب‌وکارتان می‌توانید از وقوع خراب‌کاری، ورود غیرقانونی و سایر جرائم پیشگیری کنید. بر اساس مطالعه اخیر انجام شده بر روی خرده‌فروشی‌ها، بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک به خصوص در مناطقی که نرخ جرم در آنها بالاست، سالانه نزدیک به ۵۰ هزار دلار بابت این عوامل از دست می‌دهند. بیش از ۲۷۵ میلیون گزارش دزدی در کسب‌وکارهای سراسر جهان نشان دهنده اهمیت زیاد نصب سیستم‌های نظارت تصویری است.

یک مساله دیگر این است که بسیاری از کسب‌وکارهای غیر خرده‌فروشی نیز با دزدی از نوع سرقت اموال و سرقت فکری روبرو هستند. در بیشتر موارد، خود کارمندان مسئول این دزدی‌ها هستند. دوربین‌های CCTV نصب شده در نقاط استراتژیک مانع اجرا کردن نقشه دزدی توسط کارمندان شده و در نتیجه منجر به امن‌تر شدن محیط کار می‌شوند.

۲. نظارت تصویری بلادرنگ

یکی از مزایای اصلی وجود دوربین‌های مداربسته در کسب‌وکارها دسترسی مالکان کسب‌وکار به تصاویر بلادرنگ یا زنده در صورت نیاز است. این روش‌های نظارت تصویری تجاری در قدیم مستلزم استخدام یک کارمند برای تماشای تصاویر زمان واقعی در محل کسب‌وکار بودند.

ولی در حال حاضر، پیشرفت‌های فناوری باعث شده این نظارت به راحتی با یک کامپیوتر، تلفن همراه یا تبلت و حتی خارج از محیط کار شما قابل اجرا باشد. حتی می‌توان تصاویر بلادرنگ تمام دوربین‌های نصب شده را در یک صفحه مشاهده کرد و همزمان اطمینان حاصل کرد که تمامی دوربین‌ها در حال ضبط تصویر هستند.

۳. شواهد قانونی مفید

تصاویر دوربین‌های CCTV در صورت بروز یک جرم در محل کار یا اطراف آن بسیار مهم هستند. این تصاویر نه تنها برای شناسایی مجرم، بلکه برای استفاده به عنوان مدرک در دادگاه اهمیت زیادی دارند. گاهی اوقات، هیئت منصفه یا قاضی صرفا بر اساس تصاویر CCTV حکم می‌دهند و متهم را محکوم می‌کنند. در نتیجه، وجود سیستم CCTV در کسب‌وکار برای کارمندان و ملک شما و همچنین جامعه مفید است.

بهره وری کارمندان با نصب دوربین مدار بسته

۴. بهره‌وری بیشتر کارمندان

اگر یک رستوران، خرده‌فروشی کوچک یا حتی کارخانه دارید، بهره‌وری بیشتر کارمندان یکی از دلایل استفاده از سیستم‌های نظارت تصویری است. بررسی‌ها اثبات کرده که کارمندان در صورت نظارت شدن با دوربین‌های CCTV به بهترین نحو کار می‌کنند.

همچنین، نظارت الکترونیکی کارمندان تضمین می‌کند که سرپرست بخش، وقت بیشتری برای کار کردن روی جنبه‌های مهم کار خود داشته باشد و نیازی نیست تمامی توجه خود را روی نظارت بر کارمندان متمرکز کند. همزمان، از آن جایی که رابطه با کارمندان بر اساس اعتماد است، از نصب دوربین‌های CCTV در جای درست اطمینان حاصل کنید.

۵. متوقف کردن آزار جنسی

آزار جنسی در محیط کار علی رغم مقررات سخت‌گیرانه همچنان یکی از مشکلات متداول در بسیاری از کشورها است. در سال ۲۰۱۲، کمیسیون فرصت اشتغال برابر، تقریبا ۷۵۰۰ شکایت در ایالات متحده دریافت کرد که منجر به پرداخت نزدیک به ۴۳ میلیون دلار غرامت به شاکیان شد.

نصب دوربین‌های CCTV نه تنها یک بازدارنده قوی است و محیط کار را مخصوصا برای خانم‌ها امن‌تر می‌کند، بلکه تضمین می‌کند این کارهای ناپسند حین اجرا شدن شناسایی شوند. تصاویر CCTV در دادگاه به صدور حکم درست در صورت شکایت کمک می‌کنند.

۶. حل و فصل اختلافات تجاری داخلی

صرف نظر از اندازه کسب‌وکار یا فضای اداری، اختلافات اجتناب ناپذیر هستند. این اختلافات می‌توانند بین کارمندان و مدیران، و حتی بین خود کارمندان باشند. در چنین مواردی، معمولا باید بدانید که چه اتفاقاتی رخ داده تا کنترل امور از دستتان خارج نشود. یک دوربین مدار بسته در چنین شرایطی شواهد کافی فراهم می‌کند تا بتوانید یک راه‌حل منصفانه برای حل اختلاف ارائه کنید.

۷. بهبود تجربه خرید مشتری

ممکن است عجیب به نظر برسد، ولی با نصب درست سیستم‌های نظارت تصویری در فضای فروشگاه خرده‌فروشی می‌توانید رفتارهای مشتریان را از نزدیک مشاهده کنید و با فراهم کردن تجربه خرید بهتر به آنها کمک کنید! مشتریان با دیدن دوربین‌های مدار بسته نصب شده احساس می‌کنند مهم هستند و در نتیجه آرامش پیدا می‌کنند، در عین حال شما نیز می‌توانید بر اساس رفتارهای آنها محصولات‌ را در جای بهتری قرار دهید.

کاهش هزینه‌ها با نصب دوربین‌های امنیتی

۸. کاهش هزینه‌های مربوط به امنیت

یک مزیت دیگر سیستم‌های نظارت تصویری در کسب‌وکار، کاهش هزینه‌ها در مقایسه با سایر منابع تامین امنیت است. نصب دوربین‌های مدار بسته در محل کار نسبت به استخدام ماموران امنیتی و به کار گماردن آنها در نقاط استراتژیک هزینه کمتری دارد.

همچنین، فناوری دوربین CCTV مدام در حال بهتر شدن است و امکان استفاده از سیستم‌های بی‌سیم فناوری بالا به جای سیستم‌های سیمی قدیمی را فراهم کرده است. دوربین‌های مدار بسته مدرن روز به روز کوچک‌تر و غیرقابل تشخیص‌تر می‌شوند، در عین حال وضوح بهتر، پشتیبانی از مادون قرمز در شب و هزینه نگهداری کمتر وعده می‌دهند.

بنابراین، به راحتی می‌توانید یک سیستم نظارت تصویری کامل را با کسری از هزینه مورد نیاز برای سایر روش‌های تامین امنیت، راه‌اندازی کنید. برخی از مدل‌ها نیز دارای هوش مصنوعی هم هستند، و همان کار نیروهای امنیتی را نیز بصورت خودکار انجام می‌دهند!

۹. نظارت بر مناطق پرخطر

اگر یک کارخانه دارید یا با مواد و کالاهای خطرناک سر و کار دارید، حتما چند منطقه پرخطر در محل کار دارید که رفت و آمد در آن به شدت محدود شده است. در چنین شرایطی، نصب دوربین‌های مدار بسته، نه تنها ریسک مراقبت فیزیکی از مناطق پرخطر را کاهش می‌دهد، بلکه شما را قادر می‌سازد این قسمت‌ها را بصورت بلادرنگ زیر نظر داشته باشید.

سیستم‌های نظارت تصویری را می‌توان در مناطق حادثه‌خیز نیز قرار داد تا اقدامات نجات‌بخش در صورت بروز حادثه به سرعت اجرا شده و فرایند نجات از راه دور قابل کنترل و مدیریت باشد.

۱۰. پوشش بدون خطا

یک زیرساخت مدار بسته‌ی به خوبی طراحی شده و کارآمد در محل کار، می‌تواند پوشش امنیتی ۱۰۰ درصدی فراهم کند! چند دوربین همزمان کار می‌کنند تا یک شبکه امنیتی ایجاد کنند که به راحتی از یک مرکز فرمان قابل کنترل باشد. به این ترتیب، می‌توانید ضمن نظارت بر مناطق آسیب‌پذیر از امنیت کارمندان‌تان هم اطمینان حاصل کنید.

سیستم‌های نظارت تصویری همچنین از متوقف شدن اقدامات امنیتی به دلیل خطاهای انسانی پیشگیری می‌کند که دلیل محکمی برای نصب آنها در اسرع وقت است.

در حالی که نظارت تجاری همچنان یک مساله اخلاقی است، نمی‌توان انکار کرد که حضور آنها نه تنها سطح امنیت را برای شما، بلکه برای مشتریان و کارمندان نیز به حداکثر می‌رساند. شما هم مثل هر کسب‌وکار دیگری ابتدا باید جنبه‌های مثبت و منفی نصب سیستم‌های نظارت را بررسی کنید.

اما هر زمانی برای راه‌اندازی سیستم‌های نظارت تصویری مصمم شدید، متخصصین زبده و کاربلد ما برای همراهی شما مشتاق و آماده‌اند! در صورت نیاز به دریافت مشاوره جهت نصب و راه‌اندازی سیستم‌های نظارت تصویری نیز می‌توانید در هر زمانی با مشاورین ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *