مقایسه دوربین‌های مدار بسته دام و بولت

مقایسه دوربین دام و بولت

مقایسه دوربین‌های مدار بسته دام و بولت

پیشگیری از ورود غیرقانونی بسیار راحت‌تر از مقابله با عواقب آن است. علاوه بر این، یک سیستم امنیتی دوربین مدار بسته کارآمد می‌تواند مانع خوبی در برابر هدف قرار گرفتن خانه یا محل کارتان توسط مجرمان باشد. CCTV اصطلاحی برای انواع فناوری‌های نظارت تصویری است. در این فناوری‌ها، دوربین‌های ویدئویی روی یک یا مدار به هم متصل می‌شوند و تصویر آنها ضبط شده یا روی یک مانیتور تلویزیونی مرکزی نمایش داده می‌شود.

اگر تصمیم گرفته‌اید از یک سیستم امنیتی استفاده کنید، قدم بعدی انتخاب نوع دوربین‌ها است. دو نوع دوربین متداول وجود دارد: بولت و دام. صرف‌نظر از نوع ملک (مسکونی یا تجاری) و اندازه آن، چند تفاوت ظریف بین این دو نوع دوربین وجود دارد. در این راهنما، کارشناسان ما تفاوت بین دوربین‌های دام و بولت و نقاط قوت و ضعف هر کدام را توضیح می‌دهند تا بتوانید تصمیم آگاهانه‌تری بگیرید.

چند تفاوت کلیدی دوربین‌های دام و بولت شامل شکل، نصب و برد آنها است. در حالیکه دوربین‌های بولت در دید هستند و در یک جهت نصب می‌شوند، دوربین‌های دام به دلیل بدنه حفاظتی گنبدی شکل و زاویه گسترده‌ترشان کمتر خودنمایی می‌کنند.

دوربین دام چیست؟

دوربین‌های امنیتی دام ساختار گرد و گنبدی شکل دارند. دوربین در یک گنبد شیشه‌ای اما غیرشفاف حفاظتی قرار می‌گیرد. اگرچه بعضی از دوربین‌های امنیتی را می‌توان هم در فضای باز و هم در فضای بسته استفاده کرد، بسیاری از کسب‌وکارها مثل هتل‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های خرده‌فروشی از دوربین‌های دام در فضای داخلی خود استفاده.

دوربین دام

یکی از مزیت‌های اصلی دوربین‌های دام این است که گنبد غیرشفاف باعث می‌شود جهت دوربین به راحتی قابل تشخیص نباشد. علاوه بر این، دوربین‌های دام معمولا با داوم‌تر هستند و مقاومت بیشتری در برابر خرابکاری دارند، زیرا لنز دوربین با یک قاب بیرونی حفاظت شده است.

همچنین دوربین‌های دام ضدخرابکاری وجود دارد که در پوشش‌های بادوام و مقاوم در برابر اعمال خرابکاری قرار می‌گیرند. در مقابل، دوربین‌های بولت را می‌توان از محل نصب جدا کرد یا با دست تغییر جهت داد. از سوی دیگر شکل و طراحی دوربین‌های دام به شما اجازه می‌دهد با چرخش دوربین زاویه‌ عریض‌تری را ببینید، در حالی که دوربین‌های بولت فقط در یک جهت قرار می‌گیرند.

مزایای کلیدی دوربین دام

  • پنهان‌تر – با محیط اطراف ترکیب می‌شود
  • دوربین چرخشی و زاویه عریض
  • مقاوم در برابر خرابکاری
  • قابل استفاده در فضای باز و بسته
  • ضد آب
  • دید در شب

دوربین بولت چیست؟

دوربین‌های بولت استوانه‌ای شکل هستند و شبیه گلوله یا لوله رژ لب به نظر می‌رسند! دوربین‌های بولت به عنوان رایج‌ترین انواع دوربین‌های امنیتی، بازدارنده هستند و کاملا حضورشان را به رخ می‌کشند. دیده شدن دوربین هم مزایای خودش را دارد، چرا که مطالعات نشان می‌دهد داشتن دوربین‌های امنیتی باعث می‌شود یک ملک کمتر مورد هدف مجرمان قرار بگیرد.

دوربین بولت

مزایای اصلی دوربین‌های بولت، برد و نصب است. این دوربین‌ها برد بیشتری دارند و در نتیجه برای نظارت بر فضاهای بزرگ مثل حیاط و پارکینگ ایده‌آل هستند. همچنین، نصب دوربین‌های بولت راحت‌تر است و به خاطر شکلی که دارند لنز بزرگ‌تری می‌توان در آنها قرار داد. نوک این دوربین‌ها شامل یک لبه کوچک است که به محافظت در برابر تابش خورشید و مقاومت در آب‌وهوای بد کمک می‌کند.

مزایای اصلی دوربین‌های بولت:

  • برد بیشتر
  • نصب آسان
  • قابل استفاده در فضای باز و بسته
  • ضد آب
  • دید در شب

تفاوت‌های اصلی بین دوربین‌های دام و بولت

نصب

دوربین‌های دام را می‌توان در فضای باز و بسته نصب کرد، از سقف آویزان کرد یا به دیوار وصل کرد. اگرچه دوربین‌های امنیتی دام کمتر قابل دیده شدن هستند، نصب آنها کمی چالش برانگیزتر از دوربین‌های بولت است. یکی از نقاط ضعف جزئی دوربین‌های دام این است که اگر بخواهید میدان دید را تغییر دهید باید آنها را دوباره نصب کنید. در مقابل، دوربین‌های بولت را معمولا می‌توانید تغییر مکان دهید (به شرط این که فضای مورد نظر در برد دوربین باشد). 

برد دوربین

چند عامل روی برد دوربین تاثیرگذار است، از جمله تراشه سنسور،‌ نوع لنز، پویایی دامنه دید وسیع، رزولوشن و جبران نور پس‌زمینه. در حالیکه برد تا حد زیادی به دوربین انتخاب شده بستگی دارد، دوربین‌های دام لنز کوچک‌تری دارند، زیرا شکل دوربین‌های بولت امکان قرار دادن لنز بزرگ‌تر در آنها را امکان‌پذیر می‌کند. به این ترتیب، دوربین‌های بولت برای مناطقی که مستلزم دوربین با برد بیشتر هستند مناسب‌تر هستند.

نور

در حالیکه نور معمولا عامل مهمی در انتخاب دوربین است، خبر خوب این است که دوربین‌های دام و بولت اغلب شامل LED مادون قرمز هستند که باعث می‌شود در دسترس بودن نور اهمیت زیادی نداشته باشد. LED مادون قرمز باعث می‌شود دوربین در نور کم نیز قادر به کار کردن باشد.

انتخاب دوربین دام یا بولت

اگرچه تفاوت‌های بین دوربین‌های دام و بولت نسبتا جزئی است، اما درک آنها هنگام انتخاب کردن سیستمی که می‌خواهید مهم است. برداشت عمومی این است که اگر می‌خواهید سیستم امنیت آشکار داشته باشید و آن را به مجرمان نشان دهید، از دوربین‌های بولت استفاده کنید.

با این حال، بهترین سیستم امنیتی اغلب شامل ترکیبی از هر دو نوع دوربین است که اجازه می‌دهد روی تمامی زوایای داخلی و بیرونی ملک‌تان نظارت داشته باشید. همچنین، چند ویژ‌گی در هر دو نوع دوربین اهمیت زیادی دارد. ویژگی‌های مهم دوربین‌های امنیتی مدرن شامل بی‌سیم بودن، فناوری مادون قرمز (IR) و دید در شب است.

آیا نیاز به دریافت راهنمایی بیشتر برای انتخاب دوربین‌های مناسب محل خودتان دارید؟ همین حالا با کارشناسان با تجربه و متخصص ما تماس بگیرید و درباره پروژه خودتان مشورت بگیرید. ما همواره مشتاق شنیدن صدای شما هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *