استفاد از ویدئو وال چه مزایایی دارد؟

مزایای ویدئو وال

استفاد از ویدئو وال چه مزایایی دارد؟

ویدئو وال‌ها هر جایی که قرار بگیرند به مرکز توجه تبدیل می‌شوند و هیچکس را نمی‌توان بابت تمرکز روی آنها سرزنش کرد! زیرا توانایی فوق‌العاده‌ای در طراحی‌های بصری دارند که با هیچ فناوری دیگری قابل مقایسه نیست.

هر نمایشگری برای زمان و مکان خاصی بهتر است، ولی وقتی پای تاثیرگذاری در میان باشد ویدئو وال‌ها بهترین هستند! هیچ فناوری دیگری را نمی‌توان به اندازه‌ای بزرگ کرد که مناسب استادیوم ورزشی باشد. هیچ فناوری دیگری نمی‌تواند تصاویر فول اچ دی را در مقیاسی نشان دهد که برای کل یک فضای عمومی به اندازه کافی بزرگ باشد. و هیچ فناوری دیگری هم به اندازه ویدئو وال‌ها پویا یا تطبیق‌پذیر نیست.

در نتیجه جای تعجبی نیست که ویدئو وال‌ها برای برندسازی و اهداف تبلیغاتی به شدت کارآمد باشند. چیزی که ممکن است باعث تعجب شما شود این است که در بازپخش اطلاعات و پخش کردن تمامی انواع رسانه‌ها نیز عالی هستند!

پوشش کامل دیوار!

ویدئو وال‌ها بسیار محبوب هستند و این مساله را می‌توان از واکنشی که مردم به آنها نشان می‌دهند متوجه شد. ویدئو وال‌ها همیشه نقطه کانونی فضا هستند و عابران یا مشتریان نمی‌توانند آنها را نادیده بگیرند. در حقیقت روبرو شدن با یک صفحه نمایش بسیار بزرگ با کیفیت بالا خیلی متداول نیست که مردم نسبت به آن بی‌توجه رد شوند.

کسب‌وکارها و مالکان اماکن بزرگ عمومی قطعا می‌توانند از این مزیت استفاده کنند. فناوری ویدئو وال مزایای زیادی دارد و نام بردن تمامی آنها ممکن نیست. اما بیایید در ادامه با چند مزیت برجسته این فناوری آشنا شویم.

۱. بدون محدودیت رزولوشن

مفهوم رزولوشن شامل تعداد و تراکم پیکسل است و درک آن خیلی سخت نیست. هر چقدر پیکسل‌ها بیشتر باشند، نمایشگر تصویر دقیق‌تری ارائه می‌کند. با توجه به این مفهوم ساده مشخص است که چرا ویدئو وال‌ها در تاثیرگذاری بصری بسیار کارآمد هستند.

ردیفی از نمایشگرهای کیفیت بالا به علاوه رزولوشن‌ اضافه شده را تصور کنید. تا زمانی که یک پردازشگر سیگنال دیجیتال قوی برای اداره کردن ویدئو وال وجود داشته باشد هر تصویر عظیمی را می‌توان بدون از بین رفتن جزئیات نمایش داد.

کاربردهای فناوری ویدئو وال بی‌شمار است. فرودگاهی را تصور کنید که پروازهای رفت و برگشت یک شهر را نمایش می‌دهد و جزئیات هر دقیقه آن به طور کامل پخش می‌شود، یا موزه‌ای که یک مکان را از طریق فضا یا زمان شبیه‌سازی کرده و بازدیدکنندگان را با تصاویر چشم‌نواز احاطه می‌کند. واقعا هیچ محدودیتی وجود ندارد.

۲. روشنایی و کیفیت تصویر شفاف در هر موقعیتی

جایگزین اصلی ویدئو وال‌ها، پروژکتورها هستند. ولی در فضاهای روشن مثل اماکنی که متکی بر نور طبیعی هستند دچار مشکل می‌شوند. نمایشگرهای LCD و LED هوشمندانه طراحی شده‌اند و نورافشانی از پشت دارند، در نتیجه روشنایی و کنتراست بیشتری نسبت به پروژکتورها دارند. اما باز با این حال وقتی نور خورشید به تصویر نمایش داده شده توسط پروژکتور می‌تابد، تصویر رنگ پریده و تاریک به نظر می‌رسد.

این در حالی است که ویدئو وال‌ها به دلیل بهره بردن از پنل‌های تصویری صنعتی، این مشکل را ندارند و این یک مزیت بزرگ است زیرا نور طبیعی معمولا در طراحی محیطی مدرن یک ویژگی مثبت در نظر گرفته می‌شود.

۳. آپشن‌های طرح‌بندی سخت‌افزار انعطاف‌پذیر

ویدئو وال‌ها، به شکل یک دیوار و گرید بندی شده هستند ولی قابلیت تغییر شکل هم دارند. طراحان با کمک آپشن‌های نمایش و نصب هوشمندانه می‌توانند نمایش‌ را با هر الگویی ترتیب دهند، از جمله طرح‌های منحنی یا هندسی انتزاعی. ویدئو وال‌ها می‌توانند ساده یا با استفاده از  cube displays سه بعدی باشند.

طرح‌بندی‌های سخت‌افزاری زیادی وجود دارد که قبلا اجرا نشده و یک کسب‌وکار یا مکان بزرگ می‌تواند از آنها برای کاری واقعا به یاد ماندنی استفاده کند. با تکیه کردن روی این رویکرد، می‌توان تاثیر بصری تاسیسات نصب شده را چند برابر کرده و همزمان تعداد نمایشگرها را کاهش داد.

هیچ فناوری نمایش دیگری در این زمینه به پای ویدئو وال نمی‌رسد. اگر سعی کنید این کار را با یک پروژکتور انجام دهید متوجه می‌شوید که اصلا راحت نیست.

۴. قدرت پردازش

فعالسازی ویدئو وال‌ها به قدرت پردازش بیشتری نیاز دارد، ولی این قدرت پردازش اضافی یکی دیگر از مزیت‌های این فناوری است. کنترل‌گرهای حرفه‌ای ویدئو وال، شبکه‌ای بسیار قوی‌تر از کنترل‌گرهای نمایشگرهای تکی هستند. در نتیجه نه تنها محتوا را در مقیاس بزرگ‌تری هدایت می‌کنند، بلکه در مقایسه با نمایشگرهای تکی محتوای بیشتر را روان‌تر و راحت‌تر اداره می‌کنند.  

۵. آپشن‌های گسترده برای دستکاری محتوا

کنترل‌گرهای ویدئو وال ابزارهای زیادی در بک اند برای مالکان فراهم می‌کنند. با استفاده از این ابزارها می‌توان محتوا را به شیوه‌های مختلف روی ویدئو وال نمایش داد. کنترل‌گر نمایشگرها را به یک بوم واحد تبدیل می‌کند که محتوای نمایش داده شده در آن را می‌توان با چیدمان‌های خلاق مرتب کرد، تغییر اندازه داد یا لایه‌بندی کرد.  

خوشبختانه نرم‌افزار کنترل‌گر ویدئو فقط برای طراحان طراحی نشده است. این نرم‌افزار به صورتی ساخته شده که هر کسی با مهارت پایه می‌تواند به راحتی آن را مدیریت کند. این مساله برای اماکنی که باید محتوای خود را مدام تغییر دهند اهمیت زیادی دارد. کاربر در عرض چند دقیقه می‌تواند به بک اند دسترسی پیدا کرده و محتوا را آپدیت کند.

حتی برنامه‌ها، محتوای خاص مربوط به محصول و آیتم‌های منوی روزانه را نیز می‌توان به راحتی تغییر داد. در بیشتر موارد این کار حتی آسان‌تر است، زیرا نرم‌افزار به کاربران اجازه می‌دهد طرح‌های از پیش تعیین شده تعریف کنند و آنها را فقط با یک کلیک به کار بگیرند. این ویژگی برای اماکنی که مدام از چند طرح ثابت استفاده می‌کنند بسیار مفید است.

۶. تطبیق‌پذیری سیگنال

یک نمایشگر تکی یا پروژکتور در اتصال و توانایی ثبت داده از چند منبع محدودیت دارد. هر دو آنها فقط می‌توانند به بعضی از دستگاه‌ها متصل شوند و توانایی نمایش دادن بیشتر از یک منبع در آن واحد را ندارند. ویدئو وال‌ها این مشکل را ندارند. ویدئو وال می‌تواند چند سیگنال را گرفته و آنها را همزمان نمایش دهد، حتی اگر فرمت‌ها و رزولوشن‌های متفاوت داشته باشند. هر سیگنالی با استفاده از کنترل‌گر ویدئو وال هم قابل دسترسی است، در نتیجه می‌توان آنها را جداگانه دستکاری و مرتب کرد تا برای ارائه کردن آماده شوند.

۷. ظاهر مدرن و شیک

منظور کیفیت تصویر نیست، بلکه ظاهر تاسیسات نصب شده است. ویدئو وال‌ها تقریبا برای هر کسی چیزی شبیه به دستگاه‌های فیلم‌های علمی تخیلی به نظر می‌رسند. از آن جایی که ویدئو وال‌ها بدون حاشیه ساخته شده و کنار هم قرار می‌گیرند (برخلاف حاشیه پهن که هنوز در نمایشگرهای تکی وجود دارد)‌ بسیار تمیز و دلپسند به نظر می‌رسند. همچنین برخلاف پروژکتور، یک حجم فلزی بزرگ که از سقف آویزان شده، جلوی دید عموم قرار نمی‌گیرد. البته پروژکتور را می‌توان پنهان کرد که به کار و هزینه‌ی اضافی احتیاج است.

این زیبایی ظاهر، بازتاب مثبتی از مالک ویدئو وال است. در یک فروشگاه پوشاک، ویدئو وال ایده لوکس بودن و دلفریبی را تبلیغ می‌کند. در یک کلوب ورزشی، ویدئو وال بازی بزرگ را بزرگ‌تر جلوه می‌دهد. در یک اتاق جلسه شرکت، ویدئو وال مترادف با حرفه‌ای بودن است و مشتریان و شرکای بالقوه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

۸. نیاز به تعمیر و نگهداری کمتر

ویدئو وال ممکن است چیزی به نظر برسد که مدام به مراقبت نیاز دارد، ولی در حقیقت نسبت به پروژکتور به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارد! چرا که نیروی آن توسط موتور نوری فراهم می‌شود. ویدئو وال معمولا متکی بر فناوری موتوری نوری بسیار کارآمد و قابل‌اطمینان مثل LED ها هستند. در مقابل، پروژکتور هنوز در گذشته مانده، و از لامپ‌هایی استفاده می‌کند که بعد از چند هزار ساعت می‌سوزند.

روشنایی LED‌ آینده‌دارترین توسعه در صنعت روشنایی است. هر لامپ دیود، حداقل ۵۰ هزار ساعت کار می‌کند و در انتهای عمر خود کاهش کیفیت بسیار کمی دارد، و این عدد در مانیتورهای صنعتی که تشکیل دهنده ویدئو وال‌ها هستند بعضا بیشتر هم هست.

LED ها از بادوام‌ترین لامپ‌های ساخته شده هستند، زیرا با مدار حالت جامد ساخته شده‌اند و نه رشته‌های شکننده. در نتیجه ویدئو وال‌ها حتی بعد از سال‌ها کار کردن هیچ نیازی به تعمیر و نگهداری ندارند. در مقابل، پروژکتورها باید مدام نگهداری شوند. این مشکل در صورتی که پروژکتور به صورت پنهان نصب شده باشد پیچیده‌تر می‌شود زیرا دسترسی به آن همیشه خسته‌کننده و زمان‌بر است.

۹. تعاملی بودن به عنوان یک ویژگی جذاب

ویدئو وال‌ها در صورتی که قابل تعامل کردن باشند جذاب‌تر هم می‌شوند. خوشبختانه این ویژگی معمولا در ویدئو وال‌های مدرن وجود دارد و توجه به آنها را به شدت افزایش می‌دهد. ویدئو وال‌‌ها را می‌توان برای پیدا کردن راه در یک ساختمان، چک کردن یک رویداد یا برنامه‌های سفر، بررسی انبوهی از تصاویر یا محصولات و یا فقط سرگرم شدن مورد استفاده قرار داد.

ویدئو وال‌های تعاملی نقطه مرکزی محبوبی در تاسیسات هنری هستند و می‌توانند برندسازی را بدون اینکه خیلی هدف اصلی را نشان دهد تقویت کنند. مجددا، ویدئو وال‌ها طوری طراحی شده‌اند که نسبت به پروژکتورها با تعاملی بودن سازگارتر هستند.

ویدئو وال‌ها شاهکار مهندسی و طراحی هستند و هر جایی که قرار بگیرند نگاه‌ها را به خود جذب می‌کنند. با توجه به تطبیق‌پذیری و عملکرد چشمگیر آنها، دلیلی برای استفاده از یک فناوری دیگر وجود ندارد. اگر شما هم به فکر نصب و راه‌اندازی یک ویدئو وال در مجموعه خودتان گرفته‌اید، همین حالا با کارشناسان حرفه‌ای و آموزش دیده ما تماس بگیرید تا شما را با راه‌حل‌های قدرتمند و مدرن میوا، و آنچه امکان پیاده‌سازی برای شما دارند آشنا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *