سه مرحله برای انتخاب یک فیش پرینتر مناسب

پرینتر حرارتی میوا

سه مرحله برای انتخاب یک فیش پرینتر مناسب

چاپگرهای فیش بخشی جدایی‌ناپذیر پایانه‌های فروش (pos)‌ هر فروشگاه، رستوران یا انواع خرده‌فروشی هستند. کسب‌وکارها به منظور پردازش پرداخت‌ها از این فناوری برای چاپ رسید پرداخت، فیش خرید و ارسال سفارش به آشپزخانه و… استفاده می‌کنند.

سه نوع فیش پرینتر اصلی وجود دارد: ضربه‌ای، حرارتی و جوهرافشان. برای انتخاب بهترین گزینه، باید سوالات زیر را از خودتان بپرسید:

کسب‌وکارتان چه نیازهایی دارد؟

نیازهای کسب‌وکار شما مهم‌ترین مساله هنگام انتخاب کردن چاپگر فیش است. بسته به کیفیت، سرعت، رنگ و گرافیکی که نیاز دارید، یکی از انواع فیش پرینتر معرفی شده را انتخاب کنید.

چاپگرهای ضربه‌ای از پین‌های کوچک و ریبون‌های جوهر برای ایجاد مجموعه‌ای از نقطه‌های تشکیل دهنده حروف روی برگه رسید استفاده می‌کنند. این چاپگرها معمولا سیاه و قرمز چاپ می‌کنند و توانایی چاپ گرافیک را نیز دارند.

چاپگرهای حرارتی سرعت و کیفیت بالایی دارند و کم‌صداتر از چاپگرهای ضربه‌ای هستند. این چاپگرها با تماس مستقیم بین سر حرارتی و کاغذ حرارتی عملکرد چاپ را انجام می‌دهند – یعنی نیازی به جوهر یا تونر ندارند!

چاپگرهای جوهرافشان هم قطرات ریز جوهر مایع را روی فیش پرتاب می‌کنند تا کوپن‌های باکیفیت یا آرم‌های رنگی ایجاد کنند. بیشتر رستوران‌ها و خرده‌فروشی‌ها، به خصوص کسب‌وکارهای کوچک و متوسط، نیازی به این نوع چاپگر ندارند.

جست‌وجوی خود را با انتخاب نوع چاپگر محدود کنید – البته این فقط نیمی از کار است. نیم دیگر انتخاب کردن یک مدل خاص است. در ادامه، ویژگی‌هایی که یک مدل چاپگر فیش مناسب باید داشته باشد توضیح داده شده است:

  • طراحی کم حجم برای اشغال فضای کمتر روی پیشخوان
  • کیفیت ساخت بالا و برای برای استفاده زیاد
  • نصب، پیکربندی و کاربری آسان
  • قابلیت کاهش در هم ریختگی کابل
  • کاتر اتوماتیک برای جلوگیری از گیر کردن کاغذ
  • سرعت بالای چاپ – ۲۰۰mm/sec یا بیشتر

برای این که تعیین کنید به چه ویژگی‌هایی نیاز دارید، سرعت محیط رستوران یا خرده‌فروشی، فضای در دسترس روی پیشخوان، زمان اختصاص داده شده به پیاده‌سازی و آموزش و میزان استفاده از چاپگر جدید را در نظر بگیرید.

چقدر بودجه دارید؟

سه نوع چاپگری که معرفی کردیم قیمت‌های متفاوتی دارند. با این حال، بهتر است به جای میزان بودجه، بر اساس نیازهای کسب‌وکارتان تصمیم بگیرید. برای مثال، اگر کسب‌وکارتان به چاپ رنگی کیفیت بالا نیاز دارد، باید چاپگری پیدا کنید که صرف نظر از قیمت، بتواند این نیاز را برآورده کند. اگر نیازهایتان بسیار ابتدایی است، بهتر است یک مدل مقرون به صرفه انتخاب کنید.

چاپگرهای ضربه‌ای معمولا  ارزان‌ترین گزینه هستند. اما در عین حال کندترین نوع چاپگر هستند، در نتیجه اگر سرعت برایتان مهم است یا به چاپ رسیدهای طولانی نیاز دارید، این چاپگر گزینه مناسبی نیست.

چاپگرهای حرارتی معمولا کمی گران‌تر از چاپگرهای ضربه‌ای هستند. با این حال،‌ عملکرد سریع‌تر و باکیفیت‌تری دارند که قیمت بالاترش در مقایسه با چاپگرهای ضربه‌ای را توجیه می‌کند. ضمنا از آن جایی که این چاپگرها نیازی به جوهر یا تونر ندارند، کسب‌وکارها می‌توانند قیمت بالاتر آنها را در طول زمان جبران کنند.

فقط و فقط زمانی که کسب‌وکارتان به کیفیت بالا و گرافیک رنگی روی رسید مثل لوگو نیاز دارد به خرید چاپگر جوهرافشان فکر کنید. همچنین یادتان باشد که هزینه جایگزین کردن کارتریج جوهر بالاست.

آیا با صندوق فروشگاهی شما سازگار است؟

چاپگر فیش باید با pos یا صندوق فروشگاهی شما سازگار باشد. اگر مطمئن نیستید، با فروشنده تماس بگیرید و در این رابطه سوال کنید. در صورت امکان، ترمینال و چاپگر با برند مشابه خریداری کنید، زیرا بسیاری از تولیدکنندگان چاپگرهای خود را طوری طراحی می‌کنند که با ترمینال‌های برند خودشان بیشترین سازگاری را داشته باشند. چاپگر فیش باید به راحتی و با حداقل میزان کابل به ترمینال pos وصل شود.

شما در چاپگر فیش به دنبال چه ویژگی‌هایی هستید؟ اگر در خرید فیش پرینتر یا امکانات لازم نیاز به دریافت مشاوره دارید، همین حالا با همکاران خبره ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *