با مزایای بارکدها در کسب‌وکار آشنا شوید

بارکدخوان میوا

با مزایای بارکدها در کسب‌وکار آشنا شوید

همیشه به بارکدها بعنوان راهی برای کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی در زمان نگاه شده است. انتخابی ارزشمند و کاربردی برای کسانی که دنبال بهره‌وری بیشتر و کاهش هزینه‌های کلی کسب‌وکارشان هستند.

در این مطلب باهم نگاهی خواهیم انداخت به مزایایی که بارکدها می‌توانند با خود بهمراه داشته باشند. شاید شما هم پس از مطالعه این مطلب، تصمیم بگیرید تا محصولات خود را به بارکد تجهیز کنید!

بارکدها چه مزایایی به همراه دارند؟

۱. بارکدها احتمال خطای انسانی را در کسب‌وکار شما کاهش می‌دهند. احتمال اتفاق افتادن خطا در ورود اطلاعات بصورت دستی، خیلی بیشتر از ورود اطلاعات خودکار با اسکن بارکد است. خواندن بارکد هم سریع است، هم قابل اعتماد، و به میزان قابل توجهی در مقایسه با ورود دستی اطلاعات، زمان کمتری لازم دارد.

۲. استفاده از بارکدها، کمک می‌کند تا برای آموزش کارمندان خود به زمان کمتری نیاز داشته باشید. یادگیری استفاده از بارکدخوان برای اسکن بارکد محصولات، تنها به چند دقیقه آموزش نیاز دارد. بعلاوه دیگر لازم نیست تا کارمندان شما به کل سیستم انبارداری یا قیمت‌گذاری شما آگاه شوند. این موضوع، باعث خواهد شد تا آموزش کارمندان شما هزینه کمتری هم بردارد، چرا که دیگر لازم نیست مدتی طولانی برای آنها وقت بگذارید.

۳. طراحی و چاپ بارکدها ارزان است. بدون در نظر گرفتن اینکه به چه دلیل آنرا چاپ کرده‌اید و قرار است به کجا چسبانده شود، هزینه چاپش برای شما خیلی ناچیز خواهد بود. بارکدها می‌توانند در هر شکل و نوعی و بر روی هر نوع جنسی با ارزان‌ترین حالت ممکن چاپ شوند.

۴. بارکدها بسیار متنوع هستند. می‌توانید برای هر جور جمع‌آوری داده از آنها استفاده کنید. از قیمت‌گذاری کالا گرفته، تا اطلاعات موجودی و انبار. بعلاوه بدلیل اینکه بارکدها را می‌توانید تقریبا روی هر نوع سطحی بچسبانید، نه تنها برای رهگیری خود محصولات کاربرد دارند، بلکه برای خروجی تجهیزات یا حتی حمل و نقل مرسولات نیز استفاده دارند.

۵. کنترل انبار شما بهتر خواهد شد. از آنجایی که بارکدها کمک می‌کنند تا انبارتان را دقیقا زیر نظر داشته باشید، سطح‌بندی انبارتان را می‌توانید کاهش دهید؛ بنابراین، هزینه کلی مجموعه شما کاهش پیدا خواهد کرد. همچنین می‌توانید با کمک بارکدها موقعیت تجهیزات را هم بیابید، بنابراین زمان مورد نیاز برای پیدا کردن آنها کاهش پیدا خواهد کرد، و دیگر لازم نیست بابت تجهیزاتی که فکر می‌کنید گم شده‌اند هزینه کنید!

۶. بارکدها داده‌های بهتری را برایتان فراهم می‌کنند. از آنجایی که از یک بارکد هم می‌توانید برای انبار خود استفاده کنید و هم برای قیمت‌گذاری، می‌توانید به سرعت اطلاعات هر دو را دریافت کنید. همچنین می‌توانید با بومی‌سازی بارکدها اطلاعات مفید دیگری را هم به آن بیفزایید. بارکدها می‌توانند در کنار تعداد زیادی از اپلیکیشن‌ها، اطلاعات خیلی متنوع و بدردبخوری را برای کسب‌وکار شما در خود نگهداری کنند.

۷. داده‌هایی که از طریق بارکدها تامین می‌شوند به سرعت در دسترسند. از آنجایی که این اطلاعات معمولا در یک کامپیوتر مرکزی (سرور) جمع‌آوری می‌شوند، تقریبا همیشه هم بلافاصله در دسترس شما هستند. این آمد و شد سریع اطلاعات، شما را مطمئن می‌کند که ورود اطلاعات یا خواندن اطلاعات از بارکدها زمان شما را هدر نخواهد داد.

۸. بارکدها کمک می‌کنند تا بهتر تصمیم‌گیری کنید. بدلیل اینکه داده‌ها سریع و دقیق خوانده می‌شوند، مطمئنا تصمیم‌های آگاهانه‌تری خواهید گرفت. و تصمیم صحیح هم قطعا در صرف زمان و پول شما صرفه‌جویی خواهد کرد.

بارکدها از آنجایی که هم ارزانند و هم کاربرپسند، می‌توانند به رهگیری هر نوع داده، از بخش انبار گرفته تا موضوع قیمت‌گذاری کمک حال شما باشند. و نتیجه نهایی استفاده از بارکدها در کسب‌وکار شما هم، کاهش کلی مجموع هزینه‌ها خواهد بود.

حالا که با فواید بارکدها آشنا شدید، آیا می‌دانید که «میوا» جزو برترین ارائه دهنده‌های دستگاه‌های بارکدخوان در ایران است؟ اگر می‌خواهید کسب و کار خودتان را با سیستم بارکد تجهیز کنید، حتما با مشاورین ما صحبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *